Köpenhamn

Hemma igen efter yterligare en fin och rolig tävling. Det var Köpenhamn som levererade soliga dagar med massa hästar på deras internationella tävling. Alba och Heaven var det om fick följa med, Loppan får stå och skämas hemma ett tag till.... För Heavens del var det hennes första internationella start, även för Alba var det hennes första utlandsstart i 2*. Så det var en av deras tuffaste tävlingar de hade framför sig!
Albas dressyr är jag nöjd med tyvärr fick vi några stora missar menn där i mellan var hon fin och ridbar vi fick 57 straff. Det var inte de bästa poängen men det är där vi ligger nu... Heavens dressyr var nog en av de bättre som vi har genomfört. Inga stora missar bara skritten som inte var ok så tyvärr drar det ner poängen lite men vi skrapade ihop 55 straff. Hoppningen sen var fin och välbyggd inte den svåraste banan jag har ridit men tävligen ligger mitt i en park så de är mycket och titta på runt om och de kan avar nog för små bäbisar som är ute på äventyr ;) Med Heaven hade jag en fin runda tyckte hon hoppade väl och jag fick tillbaka henne men tyvärr föll två bommar helt i onödan. Hon nuddade knappt dom men men ibland har man turen med sig och ibland inte... Albas runda var absolut den bästa vi har ridit en jämn och lugn runda som resulterade i noll fel :) Kändes väldigt skönt att få sätt nollan efter Heavens misslyckande! Terrängne kan jag bara beskriva "helt fantastiskt" båda hästarna gick sina bästa rundor någonsin :) Heaven var inom tiden och hade ett nytt bett som jag var väldigt nöjd med!! Får se hur många tävlingar jag kan rida på det men är glad så länge det varar ;) Alba gick som en klocka inga dåliga språng, inget kändes svårt. Vi fick några tidsfel men det spelar ingen roll! Är så stolt över min lilla hoppare som tar sig över de stora hindren och hon bevisar för alla som inte har trott på henne att hon faktiskt kan.... Hon tag ju fatiskt med sig ett unghäst-VM kval hem!!!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0