3 placeringar !!

Har sovit ut efter en lång väg hem från Bollnäs. Lastade av hästarna halv 3 i natt... så själv var man inte i säng förän efter 3 någon gång. Stackars Peter gick upp kl.6 för att jobba på Elmia! Resan hem gick ändå väldigt bra med så fina hästar bak i tåget ;) Börjar med helgens stjärna ALBA! Hon gjorde en jätte fin dressyr utifrån de hon kunde i de nya programmet. Vilket resulterade till 58 staff, lite snålt om man frågar mig... ;) I hoppningen gjorde vi inte vår bästa runda... Ett nerslag och en krasch!! Hon blev för lång (som vanligt) från en oxer till en kombination oxer in, räcke ut. Detta resulterade i att vi hamnade i oxern in i kombinationen.... Eftersom Alba är lite känslig så trodde jag inte att hon skulle hoppa igen. Men de var bara att styra på o hoppas på de bästa... Vilket lilla Alba gjorde ( sitt bästa) för sen hoppade hon klart banan lekande lätt :) Vidare till terrängen efter några timmars vila. Banan såg fin ut men stenhårt underlag så att rida på tiden kunde man ju bara glömma!! Kan erkänna att jag var så fruktansvärt nervös innan start. Vet inte riktigt varför har ju ridit betydligt större banor... men så är det när man är tävlingsmänniska, man vill lyckas i varje start!! Min fina Alba hoppade runt sin första CNC 2* utan problem :) Är så stolt över denna häst som ingen har trott på... men hon kämpar sig igenom det hon får framför sig.!! Med bara några sekunder över tiden blev Alba 3:a i sin första nationella 2* :)





Nu till de andra hästarna om nu orkar läsa mer ;) Heaven gjorde en kanon tävling som vanligt hon slutade på sina dressyrstaff som blev 56. Efter en fin dressyr med poäng mellan 4:or och 8:or ;) Vilket hon ska ha när hon inte skrittar och när hon är som finast ;) En felfri banhoppning och en felfri terräng gott och väl inom tiden ;) resulterade i en 3:e plats även för henne :)

Vidare till Happy som alltid levererar i dressyren, igår något lång i galoppen så straffen blev 52 men ändå väl godkänt :) Tyvärr föll två bommar i hoppningen, hon frös till i insprånget i kombinationen och tog med dig det och även utsprånget tyvärr. Men de andra hindren hoppade hon lätt och fint :) I terrängen kunde jag nu lägga in en högre växel ;) nu har hon förstått att man får galoppera snabbt ute på fälten ;) Vi kom i mål med en felfri runda och bara 4 sekunder över tiden, så även Happy knep en placering :)



Nu orkar jag inte skriva mer och ni orkar nog inte läsa mer ;) Så nu åker jag till stallet än sväng :)

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0