Hopptävling

I helgen har jag "lekt" hoppryttare och om jag får säga de själv var jag rätt bra ;) De var hemma klubben Svarttorp som hade regionala hopptävlingar. Stella var med i går och gick sin första 1 meter! Hon skötte sig fint, bara ryttaren som måste vara vaken till första hindret... Både Stella och jag galopperade o tittade på fåglarna och helt plötsligt stod det det hinder framför oss. De blev en liten volt och så började vi om ;) Då var båda på G o hon hoppade banan felfritt!! Stella har inte haft en bom ner på alla sina starter.. hur ska detta sluta ;)


Idag var det Loppans tur att leka av sig ;) Hon förstod lekreglerna och tog hem segern i 120 efter att vara dubbelnolla :) I 130 var vi 3 st som kom till omhoppning efter en felfri grundomgång. Tyvärr föll en bom i omhoppningen o vi blev 2:a men jag är väldigt nöjd över min lilla terränghäst. Vi har varit på 3 hopptävlingar i år och hon har alltid haft en seger med sig hem :)!! Kanske ska skola om henne till hopphäst ;)




Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0