Lyckad helg

Igår söndag var det bara att lasta om och åka söderut till Flyinge med Heaven och Alba. Båda gick CIC1* Heavens första!! 5.00 starta jag och Ida färden, tur att det är ljust på morgonen nu så man inte somnar ;) Heaven var först ut. Hon var fin på framridningen men väl inne på banan var hon som en tickande bomb som tyvärr exploderade lite här och var... så poängen blev inte så många!! Hoppningen var lika vild och en bom föll..
Alba var lite ofokuserad på vad hon skulle göra på dressyren och lite spänd. Så jag lotsade mest rund henne för att inte starta något missförstånd. Detta lyckades jag rätt bra med tydligen, då vi fick 47 staff (68%) Albas bästa resultat!! Tyvärr föll en bom i hoppningen men hon hoppade vädigt fint :-)
Dags för terräng efter lite väntan då den 1* klassen gick sist! Heaven först ut eftersom det var hennes första 1* så var målet att få en bra runda och det gjorde hon med en felfri runda inom tiden :-) Alba som har gått några 1* och desutom låg på placering hade lite mer press på sig.. Hon gjorde en super fin runda inom tiden även hon, så vi slutade på en 4:e plats :-) Det var en ganska svår bana och många fel blev det, så det känns väldigt skönt att sätta två nollrundor med mina fina och låvande unghästar:-) Filmer kommer komma upp inom kort :-) Nu måste jag ta tag i skolarbetet som jag ingentligen borde ha suttit med i helgen ;)

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0