Unghäst VM!

Nu har jag landat efter en mycket rolig och spännande vecka i Franska Le Lion under unghäst VM. Som ni har läst innan gjorde båda hästarna fina dressyr rundor. Heaven fick lite dåligt betalt men men är super nöjd att hon var ridbar inne på banan. Alba gjorde en av sina bästa dressyrtest, är väldigt nöjd över travarbetet där vi har haft mycket problem under året men hon satte skolorna på sista tävlingen =) Terräng gick KANON bra som ni kanske visste!!! Båda hästarna bara flög fram i terrängen och över de fina konstverken till hinder. Heaven var inom tiden utan att behöva rida på henne och trötta ut henne. Inget får den hästen att bli trött.... !!! Heaven var lite rädd för paraplyna i början av banan vilket resulterade i att vi kom helt fel in i första kombinationen. Här nedan kommer några bilder från B hindret!!
Vi kom i balans igen och fortsatte rundan utan problem =) Kan erkänna att jag var väldigt väldigt nervös till Albas terräng, trodde jag skulle spy fler gånger innan jag kom iväg och sen kände jag direkt efter några hinder att detta kommer gå bra. Hon var så super fin och helt med på vad jag ville inget spänd eller vinglig. Mot slutet av banan var jag så nöjd och även nervös över de sista komplexen så jag trodde jag skulle spy inge... När jag hade ett hinder kvar till mål.. ja då vad jag spy färdig för jag var så jävla glad att jag hade klarat hela denna bana..!! Några tidsfel drog vi på oss men vad gör det... =) Alba och jag kämpade verkligen för att komma i mål utan hinderfel och vi klarade det tillsammans =) . Den avslutande banhoppningen gick inte lika bra. Hästarna kändes väldigt fina på morgonen innan besiktningen och sprang upp fint. Även på framhoppningen var de fina ingen av de var i närheten av en bom! Väl inne på banan tror jag Heaven blev lite ställd på allt folk på läktarna och hon slutade lyfta på benen. Vilket gjorde att vi missade en placering... Efter Heavens platta fall, var det väldigt svårt att ladda om till Alba men jag försökte verkligen fokusera på hennes ritt och hon var fin på framhoppningen. Inne på banan hoppade hon väldigt fint i början av banan men sen när hon rev 6 och 7 tog luften slut i mig och jag åkte häst de sista hindren. Vilken resulterade i ett galopp språng mindre till tre kombinationen... ja ni kanske förstår vad som hände då... ja det blev plockepinn. men vi kom över sista hindret felfritt men även där ett galopp språng mindre än planerat. Jaja men men jag får vara väldigt glad över mina terrängrundor! det är ju ändå hästar vi håller på men allt han hända. Det var många stora namna som inte ens kom till banhoppningen. Jag får vara nöjd med att jag blev bästa svensk i både 6-års klassen och 7-års klassen. Det kommer fler bilder från alla grenar på båda hästarna =)

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0