EM-kval !!

Nu har jag landat här hemma efter årets sista fälttävlanstävling vilket känns lite sorgligt, måste nu vänta hela vintern på nästa säsong. Nu kommer helgerna bestå av hopp och dressyr tävlingar fram till december sen blir det lite tävlingsfritt innan det drar igång igen nästa år =) Åter till Sopot som bjöd på soliga och fina oktoberdagar synd bara att jag gick och blev sjuk innan och gick i mössa och jacka för att inte frysa medans de andra gick i shorts och linne ;) Men men tur var det att tävlingen gick bra ändå, även om jag inte var på topp. Början av tävlingen det vill säga dressyren gick inget vidare Heaven höll sig på mattan men väldigt spänd. Inget roligt när man vet att hon kan och att det bara handlar om att hon ska coola ner sig i huvudet. Loppan åter på 3* nivå vilket gör att vi rider program som hon har gått och vet exakt vad som kommer. Denna gång ville Loppan lite för mycket gjorde ungefär det som Heaven gjorde i Segersjö. Det vill säga stå på bakbenen och hoppa omkring inne på banan detta uppskattas ännu en gång INTE av domarna. Trösten var att hon gick väldigt bra på framridningen och jag kände ändå att vi är på gång. Som de flesta vet är inte dressyren vår starkaste gren men nu börjar hon bli ridbar igen efter skadan =)
Jag hoppades på en svår terräng med snäv tid för att klättra i listan men det blev inte riktigt så i någon av klasserna. Det var väldigt fina banor i både 2* och 3* några svårigheter men ändå lätt galopperat och hästarna fick kom in i ett bra flytt på banorna. Heaven låg på lite väl mycket så jag fick ta upp och samla ihop henna innan hinderkomplexen vilket gjorde att jag tappade rytmen lite. Sen har hon en stor galopp så det var inget problem att vara inom tiden ändå.
Heaven efter terrängen! Loppan visade att hon var med i matchen igen och lekte runt den långa 3* banan och jag följde bara med och njöt utav rundan. Det var ett tag sen vi båda gick en 3* och jag var väldigt nervös innan men efter några hinder kände jag att detta kommer gå som en dans. Att få rida dessa terrängrundor på denna fantastiska häst är helt underbart för mig och min utveckling. Utan hennes rundor hade verken Heaven eller Alba varit där dem är i dag och jag hade inte vetat hur det ska kännas att rida en terräng. Det negativa är att de hästar som kommer efter Loppan kommer ha höga krav på sig för att nå upp till hennes nivå. Heaven börjar närma sig men har en bit kvar innan hon är i samma klass som Loppan ;) Loppan och jag var även inom tiden och det utan att jaga eller driva på henna utan hon fick gå i sin egna takt och det håller rätt långt. Det vara bara 4st som var inom tiden och två av dem var jag och den andra svenska tjejen Maria som red CCI3* (lång 3*).
Loppan flyger över häcken in mot sista vattnet. Den avgörande hoppningen slutade väldigt bra Heaven hoppade ännu en felfri runda. Hon har endast haft 2 ner på hela säsongen. De sista 4 tävlingarna har hon hoppat säkra felfria rundor, det känns skönt inför nästa säsong då vi ska upp i klasserna =) Vi slutade på en 12:e plats och fick vårat kval upp i 3* =)
Loppan hoppade fantastiskt, ryttaren kunde ridit lite bättre så kanske vi hade varit felfria,en bom föll vilken är jätte bra ändå på en svår och lång bana. Är så stolt över att Loppan verkligen kämpar och alltid gör sitt bästa =) Vi slutade på en 8:e plats vilket är jätte roligt och på köpet fick vi med oss ett EM-kval med oss hem !!!! =) Nu kör vi för att visa att vi är med i matchen igen!!!
Heaven är redo för högre höjder ;)

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0