Årsdebut

Gårdagens fälttävlanstävling slutade inte som planerat. Hade med mig en lite  (läs mycket, väldigt mycket ) över laddad häst!! Tanken med denna tävling var att rasta av Heaven inför nästa helg då hon ska gå 2*. Heaven var väldigt laddad och glada för att utomhus säsongen är igång :) Vilket resulterade i en spänd dressyr då Heaven blev väldigt kort i halsen och kort gången så det blev inga höga poäng. Hoppningen gick undan så en bom föll... Terrängen ja terrängen slutade inte som vanligt då Heaven tog befälet. Bettet som jag testade var inte det bettet som jag söker, dessutom gick martingallen sönder så de hände ungefär inget när jag tog i tyglarna.... Mitten av banan så gjorde vi en liten volt och började om på ny kula med en betydligt lugnare tempo som jag bestämde över :) Så sista delen var jag nöjd över och Heaven hoppade fint. Denna vecka kommer det att fokuseras på att hitta ett bett!! 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0