Säsongspremiär

Nu har några av hästarna fått komma ut och lufta sig på dagens Pay & Jump i JFK. Det blev en lång dag när man rider 5 olika höjder med 3st hästar =) Men det är roligt att komma igång nu efter vintern, man ser lite ljusare på vintermörkret ;) Rosanna var först ut, hon har nu varit hos mig i 2 veckor så detta var hennes första start sedan 2012 så då hon har varit upptagen med att vara mamma =) Hon skötte sig super från att vi lämnade stallet till att vi var hemma igen. Nolla i första rundan och 2 ner i andra då kändes hon trött vilket jag absolut förstår!! Stod helt stilla i transporten medans de andra hästarna hoppade, lugn och fin mellan klasserna en riktig stjärna =) Har har startat sin nya tävlingskarriär strålande. Leo var nästa och han var lika super som vanligt han satte ribban högt inför säsongen med 2 felfria rundor =) Heaven var med och luftade sig och det behövdes verkligen, då hon var VÄLDIGT laddad och hoppade lika mycket mellan hindren som över. Detta förlåter jag henne lätt för när hon visar vilken stjärna hon är min fina Heaven. Det blev en felfri runda och en med ett ner då det gick liiiite för fort ;)

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0