Glad som ett litet barn!

Sitter i lastbilen uppe i Strömsholm och avnjuter en härlig frukost. Heaven är med och vi ska försöka göra vårt bästa i helgen internationella 2* klass :) 

Men nu över till förra helgen då Loppan återigen visade att hon är stjärnan i stallet ! Elithoppet i Vaggeryd har länge varit en tävling jag vill rida, men alltid har det kommit annat I vägen  ( fälttävlanstävling) ; ) Men i år bestämde jag mig att rida då jag har två hästar som skulle debutera 140 cm. 
Då kom dagen jag har varit nervös för typ hela våren, just den dagen ösregnar det och hela banan är som en lerböl... Men men jag startade Heaven och Loppan i 130 först för att se hur underlaget var. Loppan var lite tillbaka dagen så två bommar föll. Jag ville rida en säker runda men på Loppan Jan man de utan hon går bäst när hon får bestämma;) Heaven gick som tåget underlaget bekom henne inte alls. Hon satte sin 4 raka nolla och tog hem 7:e platsen :) Då kunde jag ju inte avstå att rida 140 så det var bara att gå in och blunda ; ) Heaven hoppade jätte fint blev lite snabb ut ur trekombinationen så hon tog med sig utsprånget och sen i all nervositet glömde jag banan och vände upp på hinder 5 lite sent men Heaven hoppade men den bommen föll oxå. Sen började jag andas och då gick det ju galant ;)
Loppan vilken liten kämpe hon går in och sätter en felfri runda i sin första 140 :) Lite tur hade vi då jag satte henne i botten några gånger men det löste stjärnan galant :)!!!! Då var de över.... nä omhoppningen oxå!! Detta var en Win-win klass så det var bara att ladda om för att gå in igen ! 11 kom till omhoppningen jag i slutet av start fältet satte första nolla :) även här hade vi lite tur men ibland behövs det. När jag kom ut från banan viste jag inte  vart jag skulle ta vägen, viste inte vad jag skulle göra med all min glädje över min fina, underbara lilla Loppan 😊 De var två till som nollade så vi slutade på en 3:e plats 😄!!!! Fortfarande ryser jag när jag tänker på det. Denna fantastiska lilla häst har gjort så otroligt mycket för mig och min ryttar utveckling :)!!! 
 Så nu är uppsatsen klar och nu fokuserar jag om för helgens äventyr :)!! 



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0