Träning träning!!!

Nu har jag landat igen efter en vecka med mycket av de mesta ;) Först och främst avslutade jag en mycket krävande kust som bestod utav grupparbeten (jag är ingen grupparbetas människa...) som har tagit mycket utav min dyrbara tid !!! Sedan bar det iväg ner till Skåne närmare bestämt Össjö för två dagars träning!! Heaven, Loppan och Leo fick äran att följa med ;) Dressyr för Sara Lundholm fick det bli för Heaven och Leo, utsatte inte Loppan för det.... =) Lika roligt att träna för Sara hon får det att kännas så lätt och enkelt, visa tränare har bara den förmågan och jag är taksam att jag får möjlighet att träna för henne med mina hästar =) Sen passade vi på att även träna lite terräng på torsdag eftermiddag och fredag förmiddag när vi ändå hade åkt söderut. Med VI menar jag mig själv och Amanda en av mina ryttarkompisar sim är med i Mellantruppen! Kul att inte behöva vara själv och roligt att man kan hjälpa varandra. Så på torsdag em så hoppade både jag och Amanda 3 hästar på terrängbanan. Alla tyckte det var super kul!!!! Fredag morgon bar det iväg igen till terrängbanan med alla hästarna. jag valde att inte ta ut Leo då han hade hoppat super dagen innan och kändes lite trött. Man måste spara på dyrgriparna och behålla motivationen hos dem =) Men Loppan och Heaven fick hoppa en runda till, vilket behövdes då båda var mer vilda än tama.... Men till slut kändes det riktigt bra och vi kunde hoppa en bana med kontroll ;) Byte bett på Heaven till ett mildare, hon har ju alltid varit lite för mycket i terrängen och jag har inte vetat vad jag ska rida på men testade ett "snällt" jaktbett. Kortfattat hade jag mer kontakt med henne men mindre kontroll.... ;) Vet inte vilket som är bäst men hoppas att jag kan jobba på kontrollen, så detta bett kommer användas nu till helgen då första start går !!!!!!!!
Helgen har varit lugn med återhämtning och vila. Peters mamma och moster var och hälsade på! Mycket trevligt och lite skönt att bryta alla dagliga rutiner genom att inte planera upp varje timme ;) Idag är stallet klart, hann även plantera lite blommor och längtar ännu mer till sommaren nu!!!! Nehe nu ska jag äta sedan bär det av mot skolan för introduktion för nästa kurs som är praktik eller VFU som det heter..... ;) Ha det underbart och ta hand om er själva !

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0